• Deze handleiding is voor teamleden (spelers en stafleden) die het wedstrijdformulier gaan invullen met de Wedstrijdzaken app. Elk teamlid heeft de mogelijkheid om voor de wedstrijd de Spelersopgaaf in te dienen en om wedstrijdofficials in te vullen. Ook wordt een aantal bijzondere situaties beschreven waar je als teamlid mee te maken kan krijgen.

  • Hoe neem ik de app in gebruik?

    1. Downloaden

      De KNVB Wedstrijdzaken app kan worden gedownload in de Appstore en Playstore door te zoeken op KNVB Wedstrijdzaken.

    2. Registreren

      De KNVB Wedstrijdzaken app kan alleen worden gebruikt door bondsleden. Registreer je met het e-mailadres wat bij jouw profiel bij je vereniging geregistreerd staat. (veld E-mail op tabblad Persoon).

      Registreren is niet nodig als je reeds via Voetbal.nl geregistreerd bent. Je kunt je Voetbal.nl account (KNVB account) ook gebruik om in de Wedstrijdzaken app in te loggen. Het e-mailadres moet wel overeenkomen met het e-mailadres bij jouw profiel bij je vereniging. Als dat niet het geval is kun je geen gebruik maken van de KNVB Wedstrijdzaken app. 

      Weet je niet welk e-mailadres geregistreerd staat of is er nog geen e-mailadres geregistreerd, neem dan contact op met je vereniging. 

    3. Activeren

      Na registratie ontvang je op je e-mailadres een activatielink. Door op de activatielink te klikken wordt je account geactiveerd en kun je de app in gebruik nemen. Als je op de activatielink in de e-mail klikt, verschijnt een pagina met een bevestiging dat je account is geactiveerd.
    4. Inloggen & koppelen

      Na registratie en activatie kun je inloggen door je e-mailadres en wachtwoord in te vullen. Na inloggen is het niet nodig om uit te loggen. Na download en installatie van nieuwe updates / nieuwe versies van de app blijf je automatisch ingelogd. In de app heb je indien gewenst de keuze om uit te loggen.

    Let op!
    Met je KNVB account kun je zowel van de KNVB Wedstrijdzaken app als  Voetbal.nl gebruik maken. Als het e-mailadres van je account niet bij jouw profiel bij je vereniging is geregisteerd dan herkennen we je niet als bondslid en krijg je bij inloggen in de Wedstrijdzaken app de volgende melding: "Deze app kan alleen door KNVB-leden worden gebruikt. Account is niet gekoppeld aan bondslid. Neem contact op met uw vereniging / KNVB".

    Zie ook
    https://sportlinkservices.freshdesk.com/nl/support/solutions/articles/9000078665

     

  • Waar staan mijn wedstrijden? 
    Open je programma en kies de wedstrijd van jouw team!

    Wat moet ik doen voor de wedstrijd?

    • Vul de spelersopgaaf van jouw team in en geef akkoord. Alle teamleden (aanvoerder, spelers, stafleden) kunnen het wedstrijdformulier invullen en accorderen. Het akkoord wordt altijd namens de aanvoerder van het team geregistreerd. Teams die nog niet akkoord zijn staan op wacht op team. Na akkoord wijzigt de status naar wacht op official. Na controle door de scheidsrechter staat het team op akkoord. Je kunt daarvan bericht ontvangen.

    • Belangrijk: Werk altijd mee aan de spelerspascontrole op het moment en de plek die de scheidsrechter heeft bepaald. Dat kan zijn op of bij het veld of in of bij de kleedkamer

    Wat moet ik doen als niet alle officials zijn aangesteld?

    • Voeg één of meer officials toe aan de wedstrijd
    • Niet bij alle wedstrijden is een bonds‑ official aangesteld. Bij wedstrijden zonder bondsofficial is de thuisvereniging verantwoordelijk voor het aanstellen van de scheidsrechter. Na het aanstellen van de scheidsrechter heeft deze persoon de wedstrijd in zijn persoonlijke programma.
    • Het thuisteam is verantwoordelijk voor het invullen van de wedstrijdcoördinator. Zowel thuis- als uitteam zijn verantwoordelijk voor het invullen van hun eigen assistent-scheidsrechter.

    Wat kan ik met de app doen als teammanager?
    Als je de rol teammanager hebt in een team, dan kun je voor dat team de teamgegevens bekijken en beheren. Je kunt bepaalde kenmerken van jouw teamleden (zoals invoeren rugnummer, indicatie niet tonen op wedstrijdformulier en de spelerspasfoto) voor elk teamlid registreren. De teamleden zijn in Sportlink Club door de wedstrijdsecretaris van jouw vereniging ingevoerd.

  • Bijzondere situaties

    1. Het aanmaken van je account is mislukt, wat moet ik doen?
    Tijdens de registratie heb je een e-mailadres ingevuld dat niet bekend is bij de KNVB/jouw vereniging. Neem contact op met de ledenadministratie van je vereniging om het voor jou geregistreerde e-mailadres in Sportlink Club te wijzigen.

    2. Het lukt je niet om de app te starten en te gebruiken
    Een ander teamlid van jouw team of de wedstrijdsecretaris mDWF van de vereniging van het thuisteam kan de spelersopgaaf invoeren en accorderen. Zorg ervoor dat meer teamleden de app in gebruik hebben en jouw taak kunnen overnemen.

    3. Je bent je telefoon vergeten of je hebt geen bereik
    Een ander teamlid van jouw team of de wedstrijdsecretaris mDWF van de vereniging van het thuisteam kan de spelersopgaaf invoeren en accorderen.

    4. De spelersopgaaf is reeds akkoord, maar je wilt nog een speler toevoegen
    Dat mag. Alleen de scheidsrechter kan de speler nog toevoegen aan de spelersopgaaf van het team. Ook de wedstrijdsecretaris mDWF van de thuisvereniging kan dat doen.

    5. Een van jouw spelers heeft geen of een onduidelijke foto.
    De scheidsrechter gaat daarmee niet akkoord. De speler kan zich voor deze wedstrijd met een ander officieel document legitimeren. Laat de speler direct een foto van zichzelf maken en stuur deze naar de ledenadministrateur van jouw vereniging, die de nieuwe foto bij het lid kan (laten) toevoegen. Of doe het zelf via je Mijn gegevens in de Wedstrijdzaken app.

    6. Er is een fout gemaakt bij het invullen van het formulier
    Je kunt via de uitslag van de wedstrijd bezwaar aantekenen tegen / een correctie laten doorvoeren op het ingevulde wedstrijdformulier. Dit bezwaar/ deze correctie wordt door de afdeling Competitiezaken van de KNVB afgehandeld. Als het formulier correct is ingevuld hoef je na de wedstrijd niks te doen in de app. Akkoord geven is niet nodig. Meer informatie

    7. De scheidsrechter vraagt om jouw hulp bij het invullen van het wedstrijdformulier
    Je kunt jezelf of een teamlid als official (ondersteuning) registreren op het wedstrijdformulier. Je kunt in deze rol dezelfde handelingen bij de wedstrijd verrichten als de aangestelde official. Dit kan alleen bij Zaalvoetbal.

    8. Er is een algehele storing. Het is niet mogelijk om het digitale wedstrijdformulier in te vullen
    De wedstrijd moet gewoon doorgaan. Als het een wedstrijd in de A-categorie is, moet je de spelersopgaaf registreren en aan de scheidsrechter doorgeven. Als het een wedstrijd in de B-categorie is, hoef je niets te doen. Wie kan mij helpen? Heb je problemen met inloggen of registreren? Controleer dan eerst je mailadres. Het adres dat je gebruikt moet hetzelfde zijn als het adres zoals dat bij de ledenadministratie van je club bekend is. Heb je al een account (e-mailadres) waar je mee kan inloggen in het vernieuwde voetbal.nl (app en website)? Dan kan je met datzelfde account al inloggen in de Wedstrijdzaken app. Opnieuw registreren is dan niet nodig.

    9. Hoe voeg ik iemand toe die niet in mijn bondsteam zit?
    Op dezelfde manier als je dat nu in Sportlink Club doet. In de spelersopgaaf kun je andere (dispensatie) spelers van je vereniging zoeken en eenmalig toevoegen aan je spelersopgaaf.

  • Wie kan mij helpen?

    Heb je problemen met inloggen of registreren?
    Controleer dan eerst je mailadres. Het adres dat je gebruikt moet hetzelfde zijn als het adres zoals dat bij de ledenadministratie van je club bekend is.

    Heb je al een account (e-mailadres) waar je mee kan inloggen in het vernieuwde voetbal.nl (app en website)?
    Dan kan je met datzelfde account al inloggen in de Wedstrijdzaken app. Opnieuw registreren is dan niet nodig.

    Nog vragen?

    Stuur een mail naar Michaël van Egeraat op ledenadministratie@uvv40.nl